Sverige: Stærk stigning i web-tv

MediaWatch

November-december 2000 havde di.se 14.000 brugere, der så web-tv ud af i alt 87.900 besøgende. Det tal steg i samme periode 2001 til 142.000 brugere - altså en tidobling - ud af i alt 400.700 besøgende, skriver Vision.

- Jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg så tallene. Folk synes åbenbart, det er acceptabelt at se tv på Internet, siger Gunnar Ljunggren, nyhedschef på di.se's tv-redaktion. Men annoncørerne har ikke opdaget mulighederne endnu, tilføjer han.

Hos tv-produktionsselskabet Strix, der står bag en række reality-hits, har man også mærket en drastisk stigende interesse for web-tv. Sammen med Viasats TV3 er det lykkedes for Strix at tage penge for at se web-tv.

- I Baren tager vi en symbolsk sum penge for web-tv med interaktive muligheder. Seerne betaler med mobilen og det koster ti kroner om ugen. Sidste sæson havde vi 35.000 betalende web-tv-seere, siger Björn Frandfors, chef for Strix Interactive.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også