MediaWatch

Star Tour: Hver 9. rejse solgt online

11,4 procent af alle selskabets rejser blev således solgt over Internettet og dermed er den tidligere rekord på 8,2 procent slået med en pæn margin.

- Tallene taler for sig selv. Salg af rejser på nettet er inde i en positiv udvikling. Den stærkt stigende interesse hænger sammen med, at det er blevet både lettere og hurtigere for kunden at bestille sin rejse online.

Vi har cirka 45.000 ugentlige besøgende på vores hjemmeside. En fordobling på et år, - siger Lars Schmidt, internet shop manager i Star Tour.

Rekordsalget betyder at Star Tour's omsætning på Internettet blev på 1,5 millioner kroner, hvilket betegnes som flot sat i forhold til den samlede omsætning for 2001, der blev på 33 millioner kroner - en fremgang på 16 millioner i forhold til i fjor.

Danskernes stigende lyst til at handle online har betydet, at Star Tour har oplevet en stigning på 200 procent i løbet af det seneste år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs