MediaWatch

Ad pepper lukker i Norge og Finland

Ad pepper er nu repræsenteret i ni europæiske lande, deriblandt Sverige, Tyskland, Danmark og Storbritannien. Og de norske og finske kunder skal fremover betjenes fra Sverige, skriver Kampanje.

I november sidste år overtog det ligeledes tyske annoncenetværk AdLink kollegaen Doubleclicks europæiske aktiviteter.

I sommer overtog AdLink den norske afdeling af Netpool, mens den hidtidige ejer, Telia, lukkede for Netpools aktiviteter i Danmark og Sverige.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs