Messier: Vivendi fem-ti år foran

MediaWatch

En del af den globale markedsføringsindsats består ifølge Messier i, at Vivendi kan introducere forskellige nationale kulturer til hinanden. Forståelse for andre kulturer er et område, hvor de øvrige globale mediekoncerner har fejlet.

På dette område er Vivendi Universal fem-ti år foran konkurrenterne, mener Messier.

- Jeg tror, at Vivendi Universal vil have mere succes end sine konkurrenter i de kommende ti år, siger Jean-Marie Messier ifølge CBS MarketWatch.

Messier vil bruge selskaber som Studio Canal i Frankrig og Universal Studios i USA til at markedsføre film for hinanden. Selskabet satser også på en global markedsføring af film og musik fra Universal samt tv-produkter fra USA Networks.

Fremkomsten af nye medieteknologier gør det desuden mindre vigtigt, end det var for bare 10 år siden, at eje et broadcast-netværk, mener Messier. Den trådløse mobilteknologi gør det f.eks. muligt for forbrugerne at downloade sange, hvor de vil og når de vil.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også