Analytikere: Online-salgstal forkerte

MediaWatch

Senest har America Online, AOL, meddelt, at brugerne har brugt 67 procent mere på onlineshopping i 2001 end 2000, men disse data er kun baseret på en meningsmåling fra online-shopperne og ikke på de faktiske tal fra onlinebutikkerne.

Og Yahoo offentliggjorde kun tal for julen. De viste en stigning på 86 procent i forhold til året før, og det siger intet om det totale salg i 2001, argumenterer analytiker Ken Cassar fra Jupiter Media Metrix overfor Reuters.

Desuden viser AOL's tal, at dets brugere står for en markedsandel på totalt 80 procent, mens selskabet normalt kun har 40 procent af markedet.

De rigtige salgstal er endnu ikke kommet, og Ken Cassar regner ikke med, at disse tal kommer til at leve op til forventningerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også