DR og TV 2 delte jule-seningen

MediaWatch

I de tre juledage havde Danmarks Radio en andel på 40 procent af den samlede seertid, mens TV 2 tegnede sig for 35 procent. DR2 og TV 2 Zulu havde henholdsvis tre procent og to procent af den samlede seertid.

Både DR og TV 2 erklærer at have været førende i juleperioden som helhed. DR måler fra den 21. december til og med 2. juledag, og lagde sig i denne periode i spidsen med 38 procent af seertiden.

Hvis man måler perioden op til jul allerede fra den 16. december satte TV 2-kanalerne sig samlet på 38,5 procent af danskernes tv-sening, mens 36,4 procent af tiden gik til DRs to kanaler.

I ugen før jul (51) lykkedes det i øvrigt for DR2 at erobre pladsen som landets tredjestørste tv-kanal, målt i uge-forbrug i aftentimerne klokken 17-23. I dette tidsrum så danskerne i gennemsnit 38 minutter på DR 2 mod 37 minutter på TV3 og 32 minutter på TvDanmark2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også