DR og TV 2 delte jule-seningen
I de tre juledage havde Danmarks Radio en andel på 40 procent af den samlede seertid, mens TV 2 tegnede sig for 35 procent. DR2 og TV 2 Zulu havde henholdsvis tre procent og to procent af den samlede seertid.
Både DR og TV 2 erklærer at have været førende i juleperioden som helhed. DR måler fra den 21. december til og med 2. juledag, og lagde sig i denne periode i spidsen med 38 procent af seertiden.
Hvis man måler perioden op til jul allerede fra den 16. december satte TV 2-kanalerne sig samlet på 38,5 procent af danskernes tv-sening, mens 36,4 procent af tiden gik til DRs to kanaler.
I ugen før jul (51) lykkedes det i øvrigt for DR2 at erobre pladsen som landets tredjestørste tv-kanal, målt i uge-forbrug i aftentimerne klokken 17-23. I dette tidsrum så danskerne i gennemsnit 38 minutter på DR 2 mod 37 minutter på TV3 og 32 minutter på TvDanmark2.