MediaWatch

DR og TV 2 delte jule-seningen

I de tre juledage havde Danmarks Radio en andel på 40 procent af den samlede seertid, mens TV 2 tegnede sig for 35 procent. DR2 og TV 2 Zulu havde henholdsvis tre procent og to procent af den samlede seertid.

Både DR og TV 2 erklærer at have været førende i juleperioden som helhed. DR måler fra den 21. december til og med 2. juledag, og lagde sig i denne periode i spidsen med 38 procent af seertiden.

Hvis man måler perioden op til jul allerede fra den 16. december satte TV 2-kanalerne sig samlet på 38,5 procent af danskernes tv-sening, mens 36,4 procent af tiden gik til DRs to kanaler.

I ugen før jul (51) lykkedes det i øvrigt for DR2 at erobre pladsen som landets tredjestørste tv-kanal, målt i uge-forbrug i aftentimerne klokken 17-23. I dette tidsrum så danskerne i gennemsnit 38 minutter på DR 2 mod 37 minutter på TV3 og 32 minutter på TvDanmark2.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs