Gigantisk amerikansk kabel-tv handel
Enigheden mellem de to selskaber afslutter et fem måneder langt slag om AT&T Broadband og betyder, at Comcast får kontrollen med en tredjedel af alle USA's kabelkunder, skriver Financial Times.
Handlen bevirker samtidig at Brian Roberts, administrerende direktør i Comcast, bliver løftet frem som den absolutte topchef i den amerikanske bredbåndsindustri.
Michael Armstrong, bestyrelsesformand samt administrerende direktør i AT&T, vil som en del af handlen forlade sine to nuværende stillinger, for fremover at blive bestyrelsesformand for det nye selskab der får navnet AT&T Comcast.
Ifølge AT&T er det planen, at Armstrong trækker sig tilbage i foråret 2005.
Comcasts sejr er samtidig et nederlag for mediegiganten AOL Time Warner, der også havde lagt billet ind på gældsplagede AT&T Broadband. Men Comcast havde AOL's ærkerival Microsoft bag sig.
Softwaregiganten havde udover støtten til Comcast også givet et tilsagn til et rivaliserende bud fra Cox, altsammen for at forhindre AOL i at sikre sig ejerskabet over AT&T Broadband.