Gallup: Usikre reklameinvesteringer

MediaWatch

Randrup nævner i den forbindelse at TDC var den største danske annoncør i 2000 med et reklameforbrug på cirka 250 millioner kroner, hvilket ikke rækker til en plads blandt de 100 største annoncører på verdensplan. Det skriver Erhvervs-Bladet.

Procter & Gamble var størst i 2000, mens finske Nokia med et reklameforbrug på 2 milliarder kroner indtog plads 50.

Gallups direktør mener, at det ved selve målingen af hvordan en reklame virker, gennem en menneskealder har været populært at bruge den såkaldte AIDA model.

Randrup er dog overbevist om, at der næppe er nogen, som har købt en flaske Coca-Cola efter den model.

Istedet henviser han dels til ny forskning på området foretaget af den engelske forsker Robert Heath og dels til bogen "The Hidden Power of Advertising".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også