MediaWatch

Telia klar med ny indholds-model

Den nye løsning giver indholdsleverandørerne direkte adgang til Telias mobile kunder. Den giver desuden enkle muligheder for billing via bl.a. forudbetalte kort, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

- En betalingsmodel, som både indholdsleverandører og Telia er tilfredse med, er en betingelse for at få vækst i det mobile internet, siger Kenneth Karlberg, præsident for Telia Mobile.

Telias nye model er baseret på en åben, mobil platform udviklet af BlueFactory.

- Med den nye platform kan hvem som helst downloade udviklingsværktøjer og lægge sit indhold ud på det mobile net. Og som indholdsleverandør får man automatisk kontakt med samtlige Telias kunder, siger BlueFactorys direktør Soki Choi til Vision.

Platformen skal også kunne lette operatørernes håndtering af de forskellige indholdsleverandører.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs