Telia klar med ny indholds-model

MediaWatch

Den nye løsning giver indholdsleverandørerne direkte adgang til Telias mobile kunder. Den giver desuden enkle muligheder for billing via bl.a. forudbetalte kort, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

- En betalingsmodel, som både indholdsleverandører og Telia er tilfredse med, er en betingelse for at få vækst i det mobile internet, siger Kenneth Karlberg, præsident for Telia Mobile.

Telias nye model er baseret på en åben, mobil platform udviklet af BlueFactory.

- Med den nye platform kan hvem som helst downloade udviklingsværktøjer og lægge sit indhold ud på det mobile net. Og som indholdsleverandør får man automatisk kontakt med samtlige Telias kunder, siger BlueFactorys direktør Soki Choi til Vision.

Platformen skal også kunne lette operatørernes håndtering af de forskellige indholdsleverandører.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også