DR Tekst-TV vandt "valgslag"

MediaWatch

Ifølge DR valgte 60 procent af alle Tekst-TV seere at bruge kanalens Tekst-TV på valgdagen. Til sammenligning havde TV 2 lidt over 30 procent af den samlede Tekst-TV-sening. TV 3, TV Danmark samt de udenlandske kanaler fordelte de resterende knap 10 procent imellem sig.

På selve valgdagen slog 750.000 seere op på DR Tekst-TV, hvilket er 50 procent mere en på en gennemsnitlig dag. DR 2s Tekst-TV havde knap 250.000 seere svarende til en femdobling i forhold til normalt.

Samlet fik DR knap 1 million seere på valgdagen og en andel af tekst-TV seningen på lidt over 50 procent.

Idag er tallet igen tilbage i normalt leje, hvilket omregnet betyder, at 1½ million seere ugentligt bruger DR tekst-TV en eller flere gange.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også