MediaWatch

DR Tekst-TV vandt "valgslag"

Ifølge DR valgte 60 procent af alle Tekst-TV seere at bruge kanalens Tekst-TV på valgdagen. Til sammenligning havde TV 2 lidt over 30 procent af den samlede Tekst-TV-sening. TV 3, TV Danmark samt de udenlandske kanaler fordelte de resterende knap 10 procent imellem sig.

På selve valgdagen slog 750.000 seere op på DR Tekst-TV, hvilket er 50 procent mere en på en gennemsnitlig dag. DR 2s Tekst-TV havde knap 250.000 seere svarende til en femdobling i forhold til normalt.

Samlet fik DR knap 1 million seere på valgdagen og en andel af tekst-TV seningen på lidt over 50 procent.

Idag er tallet igen tilbage i normalt leje, hvilket omregnet betyder, at 1½ million seere ugentligt bruger DR tekst-TV en eller flere gange.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs