Børn ser færre tv-reklamer

MediaWatch

De 3-7 åriges sening af børne- og voksenreklamer er faldet med 48 procent fra 1. halvår 2000 til 1. halvår 2001, viser en rapport fra Radio- og tv-nævnet.

Samme målgruppes sening af specifikke børnereklamer er faldet med 64 procent. Også de 8-11 årige ser færre reklamer, skriver TV 2 i sit ugentlige nyhedsbrev.

Nævnets overordnede konklusion er, at TV 2 har overholdt aftalens konkrete punkter "næsten ubetinget".

TV 2 skriver, at stationen har øget mængden af børne-tv med 40 timer - svarende til 17 procent - i 1. halvår 2001.

Væksten har været størst (25 procent) i programmer til de 3-7 årige og mindre, når det gælder programmer til de 8-11 årige (11 procent).

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også