Nokia laver mms med Lycos og Eurosport
Den finske mobil-gigant skal samarbejde med Jubii-ejeren Lycos Europe om at udvide den nyligt lancerede Mobile Channel med mms-tjenester. Kanalen er for øjeblikket bygget op omkring sms-beskeder, hvor hovedhjørnestenen er en mobil-til-web- (og omvendt) service.
Udvidelsen gør det muligt for brugerne at sammensætte mms-beskeder ud fra indhold, som Lycos gør tilgængeligt. Brugerne får også mulighed for at eksperimentere med deres egne billeder.
Nokia skal også samarbejde med eurosport.com om mms-indhold. Aftalen gør det muligt for brugere, der abonnerer på Eurosports mms-tjeneste, at modtage sportsnyheder med farvebilleder og lydklip.
Det bliver også muligt at rette indholdet mod specifikke målgrupper, f.eks. fodbold- eller Formel 1-fans. Tjenesten kan også skræddersys til brugere med forskellige sprog, oplyser Nokia.
- Den nye mobile generation foretrækker beskeder og visuelt indhold frem for traditionelle stemmebaserede opkald. Samarbejdet med eurosport.com er et godt eksempel på det enorme potentiale i mms, siger Anssi Vanjoki, executive vice president, Nokia Mobile Phones.
- Samarbejdet med Lycos Europe - med dets store brugerbase - giver os samtidig en glimrende mulighed for at distribuere tjenesterne og demonstrere potentialet i mms.