Nokia laver mms med Lycos og Eurosport

MediaWatch

Den finske mobil-gigant skal samarbejde med Jubii-ejeren Lycos Europe om at udvide den nyligt lancerede Mobile Channel med mms-tjenester. Kanalen er for øjeblikket bygget op omkring sms-beskeder, hvor hovedhjørnestenen er en mobil-til-web- (og omvendt) service.

Udvidelsen gør det muligt for brugerne at sammensætte mms-beskeder ud fra indhold, som Lycos gør tilgængeligt. Brugerne får også mulighed for at eksperimentere med deres egne billeder.

Nokia skal også samarbejde med eurosport.com om mms-indhold. Aftalen gør det muligt for brugere, der abonnerer på Eurosports mms-tjeneste, at modtage sportsnyheder med farvebilleder og lydklip.
Det bliver også muligt at rette indholdet mod specifikke målgrupper, f.eks. fodbold- eller Formel 1-fans. Tjenesten kan også skræddersys til brugere med forskellige sprog, oplyser Nokia.

- Den nye mobile generation foretrækker beskeder og visuelt indhold frem for traditionelle stemmebaserede opkald. Samarbejdet med eurosport.com er et godt eksempel på det enorme potentiale i mms, siger Anssi Vanjoki, executive vice president, Nokia Mobile Phones.

- Samarbejdet med Lycos Europe - med dets store brugerbase - giver os samtidig en glimrende mulighed for at distribuere tjenesterne og demonstrere potentialet i mms.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også