MediaWatch

Nokia laver mms med Lycos og Eurosport

Den finske mobil-gigant skal samarbejde med Jubii-ejeren Lycos Europe om at udvide den nyligt lancerede Mobile Channel med mms-tjenester. Kanalen er for øjeblikket bygget op omkring sms-beskeder, hvor hovedhjørnestenen er en mobil-til-web- (og omvendt) service.

Udvidelsen gør det muligt for brugerne at sammensætte mms-beskeder ud fra indhold, som Lycos gør tilgængeligt. Brugerne får også mulighed for at eksperimentere med deres egne billeder.

Nokia skal også samarbejde med eurosport.com om mms-indhold. Aftalen gør det muligt for brugere, der abonnerer på Eurosports mms-tjeneste, at modtage sportsnyheder med farvebilleder og lydklip.
Det bliver også muligt at rette indholdet mod specifikke målgrupper, f.eks. fodbold- eller Formel 1-fans. Tjenesten kan også skræddersys til brugere med forskellige sprog, oplyser Nokia.

- Den nye mobile generation foretrækker beskeder og visuelt indhold frem for traditionelle stemmebaserede opkald. Samarbejdet med eurosport.com er et godt eksempel på det enorme potentiale i mms, siger Anssi Vanjoki, executive vice president, Nokia Mobile Phones.

- Samarbejdet med Lycos Europe - med dets store brugerbase - giver os samtidig en glimrende mulighed for at distribuere tjenesterne og demonstrere potentialet i mms.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs