Bredbandsbolaget dropper i-tv-satsning

MediaWatch

- Udviklingen går trægere end forventet, så vi sætter udviklingen af nye produkter på vores IP-net på standby, siger Jarl Øverby, markedschef i Bredbåndfabrikken, til digi.no.

Udviklingen af nye tjenester som video og interaktivt tv har længe været et relativt trægt forretningsområde for Bredbandsbolaget og konkurrenterne.

Men siden sommer er konkurrencen skærpet, da mange tv- og filmselskaber har sat farten på udviklingen op. Flere aktører, bl.a. Intertainer i USA, er begyndt med video-on-demand over ADSL. I Norge har NextGenTel planer om det samme.

Bredbandbolaget skaffede i september 2,4 milliarder kroner, og med disse penge skal selskabet nu generere egne indtægter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også