Orange lancerer lokationsbestemt spil

MediaWatch

Zonemaster-spillet er dansk premiere på de lokationsbestemte spil, men bl.a. i Norge er lignende spil slået an.

Konceptet i sms-spillet er, at brugerne opretter sig med en profil. De kan derefter deltage i forskellige slag om byer eller bydele.

Kamppladsen bliver inddelt i et antal usynlige felter, hvilke i praksis er de områder, som en Orange-sendemast dækker. Det drejer sig nu for deltagerne om at erobre flest mulige felter.

Engangsudgiften for at tilmelde sig eller selv starte et spil i Zonemaster er syv-ti kroner. Derefter koster de enkelte SMS'er - som bringer deltagerne videre i kampen - mellem 0.50 og 1,00 kroner.

Orange anslår, at det samlede forbrug til et spil, der kan strække sig over mange dage, er i størrelsesordenen 20-30 kroner.

Zonemaster er udviklet i samarbejde med danske Unwiredfactory.

Det er kun Orange's egne mobilkunder, der kan deltage i Zonemaster.

WEB-delen af Zonemaster kan ses fra torsdag den 1. november.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også