MediaWatch

Få internationale online-annoncører

Det er analysebureauet LemonAD, der har stået for undersøgelsen. Bureauet betragter udelukkende annoncøren som international, hvis kampagnen kører i flere end fem markeder.

Det er hovedsagligt de store computer-producenter, virksomheder der leverer b2b- eller b2c-tjenester over Nettet eller deciderede e-handels-sider med bøger og cd'ere, der lancerer de få kampagner, som LemonAD regner for 'ægte' internationale.

I en anden undersøgelse afslører LemonAD, at det er nyheds- og content-sites, der tiltrækker det højeste antal online-annoncører I Storbritannien. Disse sites har omkring 23 procent af markedet.

E-handels- og finanssider følger efter med hhv. 16 og 10 procent af markedet. Undersøgelsen viser også, at online-annoncemarkedet i Storbritannien er domineret af ti brancher, som sætter sig på 78 procent af alle net-annoncer.

Næsten 73 procent af alle online-annoncer i Storbritannien er koncentreret på kun 25 procent af alle britiske sites. Netscape, Excite og MSN tiltrækker det højeste antal annoncører.

Amazon.com og Bol.com lancerer flest kampagner og Dell og eBay placerer flest annoncer.

Mediawatch' trykte blad skrev for nylig, at de ti største web-sites i USA sidder på 76 procent af al online-annoncering.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs