Click-rater på vej ud i USA

MediaWatch

Det gælder f.eks. finansportalen MarketWatch.com, der ikke længere vil oplyse sine annoncekunder om, hvilken click-rate de får for deres reklamepenge.

MarketWatch.com mener, at målemetoden ikke siger noget om en annonces effekt.

- Click-rater er i dag blevet totalt meningsløs, siger en talsmand for MarketWatch.com.

I stedet forsøger portalen at overbevise sine kunder om, at banner-annoncer opbygger loyalitet over for varemærket, hvad enten brugerne klikker på annoncen eller ej.

- Jeg ser meget gerne, at vi vender tilbage til traditionelle målemetoder, som man kender dem fra offline-verden, siger Robin Wester fra Interactive Advertising Bureau.

Læs mere i Mediawatch nr. 17, der udkommer i morgen fredag den 26. oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også