Telias danske strategi forfejlet

MediaWatch

Michael Moesgaard Andersen, administrerende direktør i Andersen Management International, anslår, at tabet i Danmark ligger i nærheden af 4,5 milliarder kroner. Han mener, at selskabet har ført en zig-zag-strategi mellem forskellige teleområder, skriver Børsen.
Telia har 5 procent af det danske marked, der domineres af TDC, Sonofon og Orange i nævnt rækkefølge. I Norden dominerer Telia foran TDC, Telenor og Sonera.
Marianne Niverts mål er nu at nå 500.000 mobilkunder i Danmark senest i 2003. Det er, hvad der skal til, før forretningen er rentabel.
I det regnestykke indgår dog ikke udgifter til UMTS-licens og UMTS-netværk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også