SOL.dk og Viatone sælger cd'ere online

MediaWatch

De to internetaktører SOL.dk og Viatone.com vil i fællesskab flytte den primære markedsføring af nye cd-udgivelser fra tv-mediet til Internettet, hvor omkostningerne er væsentligt lavere. Det sker under konceptet Startracks, hvor Viatone kommer med musikken, mens SOL leverer trafikken.

- Samarbejdet med Viatone.com er et led i vores nye partner-strategi, hvor SOL.dk sammen med tro-værdige partnere satser på at skabe nye markedspladser på Nettet, siger Bo Mikael, portalchef på SOL.dk.

Udover de lavere omkostninger har nettet den fordel, at det er muligt at indsamle præcise oplysninger om kundegrundlaget. Desuden kan Internettets muligheder for interaktivitet anvendes i brandingen af produktet.

I de senere år er markedsføringsomkostningerne i de traditionelle pladeselskaber steget voldsomt grundet anvendelsen af TV-reklamer. Endvidere er salget af cd'ere faldet med cirka 30 procent i forhold til sidste år.

Gravity Life's debutalbum vil blive sat til salg såvel online som i detailhandelen. Startracks.sol.dk åbner mandag den 22. oktober, men allerede tirsdag den 16. oktober kl. 13.00 kan man opleve Gravity Life på NetStationen på adressen n.sol.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også