MediaWatch

Zulu gør sit arbejde

Og Zulu har god grund til at fejre et årsdagen, mener direktør Johan Boserup fra OMD. Han er helt sikker på, at kanalen var en rigtig satsning og at den indenfor en årrække vil give overskud til den samlede TV2-virksomhed.
Mediemarkedet forventer at den giver et underskud i år på cirka 75 millioner kroner. Boserup er positivt indstillet, men peger også på, at reklamebelægningen på Zulu er lav, hvilket skyldes at prisen for reklamerne er for dyr.

- TV 2 Zulu har næsten fordoblet seerandelen på et år. Kanalen begyndte seermæssigt flot for et år siden, men i første halvår 2001 gik udviklingen i stå - især på grund af succesen for Big Brother. Nu er væksten igen markant, siger Johan Boserup til Politiken.

Zulu bidrog til at sikre TV 2 den højeste seerandel i fire år i 3. kvartal blandt de 21-50 årige. Samlet stod TV2 på 38 procent - af dem tegner Zulu sig for 3,2 procent.

Unik programlægning med "Åndernes Magt" og Popstars Extra" har i de seneste uger bidraget væsentligt til gode seerandele til Zulu.

Kanalen står bag en række genreudvidende danske produktioner, der bærer bagmændene Keld Reinicke og Palle Strøms fingeraftryk, men grundstammen i fladen er dog de velpolerede amerikanske serier som Venner og Seinfeld.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs