SOL slår magisk grænse

MediaWatch

Ifølge en pressemeddelelse fra SOL.dk fandt 1,026.939 unikke brugere vej til websitet i uge 37 og dermed kunne man for første gang nogensinde besætte førstepladsen på Gallup Website Index.

Baggrunden for den kraftige stigning skyldes en antiterror-kampagne, som SOL.dk iværksatte dagen efter det grufulde terrorangreb på USA.

For at give internetbrugerne mulighed for at vise deres respekt for ofrene, oprettede portalen en side, hvor man kunne tænde virtuelle stearinlys.

Antallet af tændte lys ventes imorgen tirsdag at nå op over 500,000, et tal man på ingen måde havde turde drømme om ved lanceringen i onsdags.

Portalchef Bo Mikael siger i den forbindelse: - Vores succes er desværre opnået på en meget tragisk baggrund, som gør det svært at juble. Men med vores "Tænd et lys" kampagne har vi for alvor vist, at nettet er et af verdens mest samlende medier.

Kampagnen startede som en fælles nordisk aktion med SOL.dks søsterportaler i Sverige og Norge, men har siden spredt sig til det meste af verden herunder: Japan, Korea, Australien, Thailand, Indien, Polen, Tyskland, Canada, Italien samt Frankrig.

Brugere fra hele verden har i den forbindelse tændt lys til ære for de flere end 5000 dræbte og deres efterladte.

Også mange amerikanske brugere har taget det skandinaviske initiativ til sig.

Listen med navne over deltagende brugere vil ved en senere lejlighed blive overrakt til USA's ambassade i København.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også