Kreativ bannerannonce generer brugeren

MediaWatch

Blandt de kreative bannerannoncer var TDC først ude med et pop-up vindue for selskabets ADSL-annoncer. Jubii bruger de såkaldte rullegardiner, skriver Politiken.

Internetrådgiver Jesper Teglgaard fra mediebureauet Carat påpeger, at trods modstanden fra brugerne virker banner-annoncerne.

Teglgaard understreger dog god timing i brug af de tekniske kreative bannerreklamer, og fremhæver selv Carats arbejde med en pop-under-reklame for Danske Bank Pension, som først dukker op, når browservinduet lukkes ned.

Budskabet i pensionsreklamen er tungt og kræver megen læsning, hvorfor brugerne skal have tid, siger Jesper Teglgaard.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også