Små mobilselskaber spås ringe chancer

MediaWatch

Størst blandt de små selskaber er Telmore med en markedsandel på 4 promille af alle mobilsamtaler, mens Tiscalis kunder står for 2 promille, skriver Børsen.

Ifølge teleanalytiker i IDC, Mette S. Ahorlu, er de små selskabers problem, at de kun sælger taletid. Taletids-problematikken gælder Telmore, Tiscali, Tele2 og Club Blah Blah, og det er ifølge Ahorlu ikke vejen frem, da den type kunder har et forholdsvist begrænset forbrug.
Analytiker i Strand Consult John Strand, stiller selskaberne op mod debitel og siger, at de små aldrig kommer til at tjene penge og giver dem kun ringe chance for at overleve.

Den dystre spådom tror Tiscalis administrerende direktør, Svend-Erik Jensen, dog ikke på. Han sætter sin lid til det mobile Internet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også