MediaWatch

Orkla vil have flere danske medier

Jan Lindh, Orklas mediechef, afslører koncernens målsætning i et interview med den norske avis Dagens Næringsliv. Hvem eller hvad Orkla-chefen tænker på at opkøbe, nævnes ikke, skriver Ritzau.

Indtil videre har koncernen oplyst, at man vil sende en gratisavis på gaden. Avisen skal tage kampen op med MetroXpress, som udkom første gang i starten af september måned.

Lindh afviser ikke, at lanceringen af gratisavisen kan bevirke flere nedskæringer på de etablerede aviser, BT og Berlingske Tidende.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs