Forbrugerrådet imod Polle-projektet

MediaWatch

Afdelingschef i Forbrugerrådet, Hans Carl Nielsen, ser det som et stort tilbageskridt, når markedsføringen får så stor indflydelse på kulturlivet. Dybest set mener han, at det er at narre forbrugerne, skriver Jyllands-Posten.

Forbrugerrådet er normalt tilhænger af sponsorater i kulturlivet, men der må ikke være så direkte sammenhæng mellem et kunstværk og det produkt, det er med til at betale, påpeger Hans Carl Nielsen.

Administrerende direktør Thomas Lydholm fra det produktionsselskab, der står bag filmen, afviser, at der skulle være tale om ren mobilreklame.

Sonofon bidrager med 5-6 millioner kroner til projektet, mens resten sponsoreres af blandet andet Ericsson og Universal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også