Berlingske laver ny avis

MediaWatch

Den nye avis skal efter planen udkomme på alle hverdage, mandag til fredag, og vil med udgangspunkt i det stor-københavnske område dække begivenhederne inden for underholdning, nyheder samt servicestof med mere, skriver Berlingske Tidende.

Koncerndirektør Lasse Bolander siger, at lanceringen sker i forsøget på at imødegå den udvikling som i øjeblikket finder sted blandt de yngre læsere. Disse har i stigende omfang fravalgt de etablerede dagblade til fordel for de elektroniske medier.

Avisen skal derfor i stil, tone og indhold vende sig mod de unge og samtidig er det ifølge Bolander meningen, at den nye avis skal hjælpe annoncørerne med at nå ud til den kommercielt attraktive målgruppe.

Koncernchef Joachim Malling lægger vægt på, at Berlingske via gratisavisen vil konkurrere om den nye markedsplads for gratis dagblade. Ambitionen er at nå nye læsere i Storkøbenhavn.

Avisen ventes at udkomme i et oplag på minimum 100.000 eksemplarer, og skal distribueres fra trafikknudepunkter samt de steder i bybilledet, hvor de unge holder til.

Selve tidspunktet for lanceringen vil blive offentliggjort på et senere tidspunkt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også