Metroxpress lancering godt timet

MediaWatch

Print Director i OMD, Niels Egerup, mener, at Metroxpress'indtog i Danmark umiddelbart før Berlingske Tidendes og Politikens egne glittede magasiner er på vej, kan vise sig at være en genial beslutning, skriver ErhvervsBladet.

Egerup henviser til, at MTG slår til, når konkurrenterne er mest sårbare og handlingslammede. Han mener endvidere, at hovedformålet med gratisavisen i hovedstadsområdet måske ikke er at tjene penge, men snarere skal ses som et led i planen om at opbygge en seriøs mediekoncern, som kan konkurrere med de allerstørste og blive førende i Europa.

- Rupert Murdoch er forbilledet, og strategien er at udnytte samspillet mellem mediagrupperne -, lyder vurderingen. Får MTG ikke med tiden et læsertal over 300.000, vil Metroxpress ikke kunne give overskud.
- Så vil vi se om MTG har en større plan -, slutter Niels Egerup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også