MediaWatch

TV2 mister reklameindtægter

Alene i år har TV2 tabt et sted mellem 30 og 40 millioner kroner i reklameindtægter, og dertil kommer et betragteligt underskud på TV 2 Zulu, skriver Børsen.

Mikael Ostenfeld fra Initiative Universal Media har analyseret Gallup-tallene og mener, at TV2 meget vel kan være ved at tabe terræn til TV Danmark og TV 3.

Han frygter på den baggrund, at programkvaliteten gradvis vil blive reduceret på TV2, hvilket så igen vil betyde færre annoncører.

Hos TV2/Reklame forstår markedschef Peter Olafsson ikke kritikken, men erkender, at der bliver færre af de programmer, som sikrer flest seere.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs