MTV relancerer sit website

MediaWatch

Det nye MTV.com vil blandt andet indeholde "instant messaging", en feature som især teenagerne på gigant-portalerne AOL, MSN og Yahoo har taget til sig. Dele af "community" featuren, kendt fra musikbyttetjenesten Napster, har ligeledes fundet vej til det nye site, skriver Financial Times.

Nicholas Butterworth, administrerende direktør for MTV's internetdel oplyser, at man i øjeblikket eksperimenterer med, at finde frem til måder hvorpå selskabets seere kan få mere kontrol, over hvordan de benytter MTV.

Det nye site er placeret i centrum af MTV's "360" initiativ. Initiativet har til formål at gøre nettet til indfaldsvej for de fans, der ønsker at interagere med selskabets kabel-TV udsendelser.

MTV's egen research konkluderer, at en betragtelig andel af dets seere følger udsendelserne samtidig med de surfer Internettet.

I showet "Total Request Live" er det via e-mail således muligt at indsende sit bud på den mest populære musikvideo.

I "Control Freak" har seerne mulighed for at bestemme, hvad der skal sendes i en given time på MTV.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også