TDC vinder terræn

MediaWatch

Kundestrategien hos teleselskaberne Telia og Orange, der hver især satser på kunder med mange behov, gør at TDC har vundet en stor del af sine tidligere markedsandele tilbage, skriver Børsen.

TDC's fremgang rammer både på mobil- og fastnetområdet. Fremgangen på fastnet er på 3 procent fra 60 til 63 procent, mens andelen på mobilmarkedet er steget en enkelt procent fra 44 til 45 procent.

Sonofon har ligeledes oplevet en betragtelig fremgang med i alt 130,000 flere kunder i løbet af det sidste år. De populære Polle-reklamer har formentlig en stor del af æren for dette.

De egentlige tabere i jagten på mobilkunderne er de selskaber, der i dag står uden en telelicens. Det drejer sig i den forbindelse om selskaber såsom Cybercity, Tele 1 samt Tiscali.

De to svenskejede mobilselskaber, Tele2 og Telia, ønsker ikke at oplyse deres respektive kundetal forud for halvårsregnskaberne senere i år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også