Icon ud med store tab

MediaWatch

Icon Medialab havde ellers sat forventningerne lavt, men det lykkedes alligevel ikke at indfri dem. Omsætningen faldt til 318 millioner kroner - 25 procent ned sammenlignet med årets første kvartal - hvilket var klart under de ventede 399 millioner kroner.

I regnskabet indgår endda en engangsgevinst fra salget af selskabet Brandlab, og med den nuværende burn-rate vil Icon stå uden penge ved årets udgang, skriver Eko24.

- Som en konsekvens af den almene nedgang i økonomien og på konsulentmarkedet, er indtægtsniveauet i andet kvartal lavere, end hvad vi håbede, særligt i Sverige og i Tyskland, siger Rens Buchwaldt, koncernchef hos Icon.

Nye kontrakter indgået i andet kvartalet og de aktuelle salgsaktiviteter skal hjælpe Icon til et stærkare resultat for hele året, påpeger Buchwaldt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også