TDC-navnet er slået igennem

MediaWatch

TDC ønskede at lade det nye navn sprede sig langsomt, og det har muligvis vist sig at være en god ide - skal man tro en kendskabsundersøgelse, som ACNielsen har lavet.

Undersøgelsen viser, at navneskiftet er gået op for 62 procent af befolkningen. Blandt den yngre målgruppe har det nye navn haft endnu større gennemslagskraft. Fire ud af fem 20-29-årige har fanget navneskiftet, skriver Markedsføring.

Blandt de 30-39-årige er det godt to ud af tre, der har opfattet skiftet.

Det er man naturligvis glade for hos TDC. Ikke mindst set i lyset af, at en undersøgelse for tre måneder siden viste, at kun 44 procent kendte TDC-navnet.

- Vi er meget tilfredse med resultatet, fordi det er sket inden for de eksisterende marketingbudgetter. En af forklaringerne må være, at vi er den virksomhed i Danmark som får mest presse, siger Louise Ry, kommunikationsdirektør i TDC.

- Modsat vores konkurrenter har vores strategi været at lave en langsom udrydningsstrategi og en meget konsekvent anvendelse af TDC i forbindelse med de forskellige marketingmærker, tilføjer hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også