Radio sund forretning for SBS

MediaWatch

Selskabet fordoblede sidste år sit resultat til 22,7 mio. kr, skriver Børsen.

SBS' gode resultat er tegn på, at det danske radiomarked trods alt er inde i en modningsproces. De ringe arbejdsbetingelser for privat radio i Danmark betyder, at mediet i årevis har haltet langt bagefter stort set alle andre lande.

Sidste års resultat giver Nordisk Radio Reklame mulighed for at positionere sig, inden kampen om den kommercielle, næsten-landsdækkende femte radiokanal går ind omkring nytår.

Her ventes alle private medieaktører, plus TV 2, at byde. Andre aktører som Clear Channel Communications, NRJ og Sky Radio positionerer sig også til at byde og til at tage konkurrencen op, såfremt den femte kanal havner hos en konkurrent.

- Det gode resultat giver os muligheder for yderligere at udvikle vore stationer og gøre dem endnu bedre, siger adm. direktør Eric Hansen, Nordisk Radio Reklame.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også