Forbrugere ligeglade med 3G-telefoni

MediaWatch

Ni ud af ti forbrugere aner ikke, hvad 3G eller UMTS står for. Det viser undersøgelsen, hvor analysefirmaet Taylor Nelson Sofres Telecom har spurgt forbrugere i 12 europæiske lande samt i USA om 3G-telefoni.

Konklusionen bør føre til alvorlig eftertanke hos de teleselskaber, der har eller skal til at investere i den nye teknologi, mener Torben Rune, fra teleanalysefirmaet Netplan, ifølge Jyllands-Posten.

Teleanalytiker John Strand fra Strand Consult mener i modsætning til Torben Rune, at undersøgelsen er fuldstændig ligegyldig.

- Det svarer jo til, at man havde spurgt en stenaldermand om, hvad han mener om tv. Folk kan i dag ikke afgøre, om de er interesseret i en teknologi, de endnu ikke har set, siger John Strand.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også