Egmont kan lære af MTG
Egmont præsenterede i foråret sit dårligste resultat i en årrække og har haft store problemer med at få en god forretning ud af de nye digitale medier og film- og tv-produktionen.
Professor ved Center for Medieøkonomi på Handelshøjskolen i Oslo, Rolf Høyer, påpeger, at Steffen Kragh bør gøre Egmont langt mere nyskabende, skriver Jyllands-Posten.
- Indadtil skal Steffen Kragh formå at samle mange stærke kræfter. Det er mit indtryk, at der hidtil har været arbejdet i forskellige retninger.
Lykkes det, skal han fokusere på at gøre Egmont langt mere pågående og mere opfindsom, siger Rolf Høyer - som har fulgt Egmont i en årrække - til Jyllands-Posten.
Høyer mener, at det er tankevækkende, at selv om Egmont er en meget stor underholdnings- og mediekoncern, så spiller den kun en mindre rolle på tv-området med en mindre ejerdel af TV 2 Norge.
Desuden må selskabet i Norge samarbejde med en anden stor mediekoncern Orkla Media om bladudgivelser. Egmont skal som MTG i langt højere grad fokusere på offensivt at udvikle egne aktiviteter, vurderer Rolf Høyer.