Egmont kan lære af MTG

MediaWatch

Egmont præsenterede i foråret sit dårligste resultat i en årrække og har haft store problemer med at få en god forretning ud af de nye digitale medier og film- og tv-produktionen.

Professor ved Center for Medieøkonomi på Handelshøjskolen i Oslo, Rolf Høyer, påpeger, at Steffen Kragh bør gøre Egmont langt mere nyskabende, skriver Jyllands-Posten.

- Indadtil skal Steffen Kragh formå at samle mange stærke kræfter. Det er mit indtryk, at der hidtil har været arbejdet i forskellige retninger.

Lykkes det, skal han fokusere på at gøre Egmont langt mere pågående og mere opfindsom, siger Rolf Høyer - som har fulgt Egmont i en årrække - til Jyllands-Posten.

Høyer mener, at det er tankevækkende, at selv om Egmont er en meget stor underholdnings- og mediekoncern, så spiller den kun en mindre rolle på tv-området med en mindre ejerdel af TV 2 Norge.

Desuden må selskabet i Norge samarbejde med en anden stor mediekoncern Orkla Media om bladudgivelser. Egmont skal som MTG i langt højere grad fokusere på offensivt at udvikle egne aktiviteter, vurderer Rolf Høyer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også