ebookers outourcer og sparer

MediaWatch

Virksomheden har i forsøget på at opfylde målsætningen om at nå break-even enten i fjerde kvartal i år eller senest første kvartal næste år skabt tre nye initiativer, som dels skal reducere omkotningerne og dels outsource ikke-kerneaktiviteter, skriver AFX.

De tre initiativer har alle rod i Indien og omfatter: en serviceaftale med et call center i Bangalore, en selvstændig infrastruktur med ikke-kerne back -og middle office funktioner i Delhi, samt en aftale om softwareudvikling med en teknologivirksomhed i Pune.

ebookers oplyser, at det har valgt Indien ud fra, at landet har en særdeles kvalificeret arbejdskraft på teknologiområdet samt et særdeles konkurrencedygtig prisniveau.

Sanjiv Talwar, administrerende direktør for ebookers oplyser, at reorganiseringen sker som led i forsøget på at skabe en solid basis for den fremtidige indtjening.

Han siger i den forbindelse, at mange internetbaserede virksomheder har en manglende indsigt i og forståelse for, at teknologien kan hjælpe til med at nedbringe omkostningerne.

ebookers vil, såfremt initiativerne viser sig at levere de ønskede besparelser, udvide engagementet for på den vis at maksimere den fremtidige indtjening.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også