TV 2: 2000 gav overskud

MediaWatch

Ifølge TV 2s administrerende direktør, Christina Lage, er der tale om et pænt overskud, som stationen vil bruge på fremtidens aktiviteter. Hun henviser i den forbindelse til målsætningen om, at udvikle TV 2 til en flerstrenget medievirksomhed.

TV 2 og dets regioner tjente ialt 1,089,9 millioner kroner på salget af reklamer, mens licensen gav 449,2 millioner kroner, hvilket svarer til at hver husstand betaler godt 50 øre per dag.

Reklamesalget blev øget via en investering på yderligere 85,5 millioner kroner i programfladen, som dermed kostede i alt 684,8 millioner kroner. Reklamesalget fik dermed et tiltrængt løft efter sidste års fald.

Stationen fastholder sin position som Danmarks mest sete TV-station og 2000 bød blandt andet på en del nye initiativer i form af lanceringen af TV 2 Zulu, et digitalt medieværksted til fremme af bud på interaktive programmer, nye tiltag på TV 2/Nyhederne samt flere dokumetarprogrammer og investeringer i dansk film.

TV 2 forventer, som følge af en skærpet konkurrence på det danske TV-marked og den politiske beslutning om at begrænse børnereklamer på stationen, en faldende reklameomsætning i 2001.

Følgelig forventes der ikke noget nævneværdigt overskud for året som helhed, da der fortsat vil være behov for investeringer i programfladen.

TV 2s regnskab for 2000 kan læses senere idag på www.tv2.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også