Annonceindtægter på Internettet stiger

MediaWatch

De samlede indtægter for første kvartal i år endte således på i alt 46,8 millioner kroner, hvilket er en stigning sammenlignet med fjerde kvartal sidste år, hvor indtægterne nåede op på 39,7 millioner kroner.

Ydermere er indtægtsniveauet tilbage på samme niveau som i første kvartal sidste år. FDIM konkluderer på den baggrund, at annoncemarkedet synes at have stabiliseret sig og følgelig går en sund udvikling i møde.

Markedsstatistikken er udarbejdet på baggrund af faktiske omsætningstal indsamlet fra medlemsvirksomhederne og FDIM fastholder således, at de opgjorte tal repræsenterer den reelle omsætning og det præcise tal for medieforbruget på internettet i Danmark.

Statistikken omfatter internet mediernes nettoomsætning på bannerreklamer og sponsorater. Omsætning forbundet med rubrikannoncer, jobdatabaser, brugerbetaling med mere er ikke medtaget i opgørelsen.

FDIM vil i fremtiden offentliggøre medieomsætningen på det danske marked hvert kvartal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også