MediaWatch

Annonceindtægter på Internettet stiger

De samlede indtægter for første kvartal i år endte således på i alt 46,8 millioner kroner, hvilket er en stigning sammenlignet med fjerde kvartal sidste år, hvor indtægterne nåede op på 39,7 millioner kroner.

Ydermere er indtægtsniveauet tilbage på samme niveau som i første kvartal sidste år. FDIM konkluderer på den baggrund, at annoncemarkedet synes at have stabiliseret sig og følgelig går en sund udvikling i møde.

Markedsstatistikken er udarbejdet på baggrund af faktiske omsætningstal indsamlet fra medlemsvirksomhederne og FDIM fastholder således, at de opgjorte tal repræsenterer den reelle omsætning og det præcise tal for medieforbruget på internettet i Danmark.

Statistikken omfatter internet mediernes nettoomsætning på bannerreklamer og sponsorater. Omsætning forbundet med rubrikannoncer, jobdatabaser, brugerbetaling med mere er ikke medtaget i opgørelsen.

FDIM vil i fremtiden offentliggøre medieomsætningen på det danske marked hvert kvartal.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs