Metropol enig med Thorborg

MediaWatch

Hvor Martin Thorborg sammenligner medieselskabernes praksis overfor teleselskaberne som at købe wienerbrød hos bageren for 800 kroner, nøjes produktchef Thomas Hviid-Andersen, Metropol Online, med at konstatere, at teleselskabernes generelle udspil, er for grådige.

De store mediehuse, med blandt andet Politiken, DR, Scandinavia Online og Krak i front, har nu Ifølge Erhvervsbladet nedsat en arbejdsgruppe, som skal undersøge, hvordan man kan tjene penge på det mobile internet.

Først på dagsordenen står behovet for forretningsmodeller, så medieselskaberne kan få del i overtakserede SMS'ere med eksempelvis nyheder, aktiekurser, vejrudsigter, ringetoner eller logoer til mobiltelefonen. Handlen sker ved at forbrugeren sender en SMS-besked til indholdsleverandøren, hvis svar forbrugeren skal bekræfte. Martin Thorborg er i dette tilfælde særdeles utilfreds med, at de modeller teleselskaberne har opstillet, i visse tilfælde vil give en indtægtsfordeling i forholdet 1:9 i teleselskabernes favør.

Thorborg er tidligere på måneden kommet med et udspil, hvor teleselskaberne i fremtiden skal betale en fast afgift i minuttet til de medier, som teleselskabernes kunder surfer ind på.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også