Sony lancerer musik- og film-værktøj

MediaWatch

Det nye produkt, Screenblast, retter sig mod 18-24 årige, som er vant til at bruge video- og audio-redigeringsværktøjer, skriver Reuters. Sony håber på, at lave aftaler med kendte kunstnere, der lægger værker ud, som brugerne kan "låne" af.

Andre selskaber - bl.a. AtomFilms og Digital Entertainment Network - har haft planer som lignede Sonys initiativ, indtil videre uden stor succes.

Andrew Schneider, vice president i Sonys bredbånds-enhed, er da også klar over, at det kan blive svært at vende brugeradfærden fra passiv til aktiv.

Ikke desto mindre er Sony overbeviste om, at Screenblast vil appellere til musiker- og filmproducent-aspiranter, der bl.a. får mulighed for at lægge det færdige arbejde ud på nettet til fri beskuelse.

Tjenesten vil blive gratis, men der kan komme brugerbetaling på de mere avancerede funktioner, siger Sony.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også