New York Times: Krisen kradser

MediaWatch

Selskabet, der i april varslede en nedskæring på i alt 1200 mand svarende til knap 9 procent af den samlede arbejdsstyrke, har nu offentliggjort, at selve baggrunden for afskedigelserne skyldes den generelle afmatning i annoncemarkedet, skriver Dagens Næringsliv.

Ifølge Russell T. Lewis, administrerende direktør for New York Times Co., har der siden starten af året været en betragtelig og brat nedgang i annoncemarkedet, især sat i forhold til sidste års rekordniveau. Nedgangen har ramt bredt i hele avisindustrien og således altså også hos selskabet.

Selskabet, har udover det ejer The New York Times også ejeskab i 16 andre aviser, 8 radiostaioner samt en række radiostationer i New York.

Det er forventningen, at afskedigelserne vil skabe en årlig besparelse i omegnen af 300 millioner kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også