BBDO snupper guld i Cannes

MediaWatch

Bureauet er således blevet hædret med den anerkendte guldløve for e-handelssitet, 10socks.com, ved den prestigefyldte festival The International Advertising Festival Cannes Lions 2001. BBDO vandt i kategorien "E-Commerce" og det er dermed anden gang i år, at bureauet vinder en pris for sitet.

Tidligere i år vandt sitet guld i kategorien "Business to Consumer" ved The One Show Interactive i USA.

- At vinde en guldløve ved Cannes Lions kan sammenlignes med at vinde en Oscar. Det er vel dén fornemste kreative pris i verden. De to guldpriser, vi har vundet for 10socks.com, er synlige beviser på, at det kreative arbejde, vi har lagt i udviklingen af websitet, er på et højt internationalt plan," siger administrerende. direktør Juliane Meulengracht, BBDO.

10socks.com, der blev lanceret i efteråret, sælger nummererede sokker og det er som selve udvikler af sitet, at BBDO kommer ind i billedet.

Meulengracht fortæller, at bureauets kreative team har søgt at give sitet et humoristisk snit, dog uden at gå på kompromis med funktionaliteten, der fortsat er sat øverst.

10socks.com er ud over de to vundne priser ligeledes blevet nomineret til et Guldkorn samt ved årets Reboot, der løb af stablen for nyligt i Øksne-Hallen ved København.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også