Zulu sætter seerrekord

MediaWatch

Zulu kom ud af den sidste uge (uge 24) med en kommerciel seerandel på 7,9 procent blandt de 21-50 årige. Kanalens hidtidige rekord var på 4,8 procent. Omregnet svarer det til en seerandel, der er knap 65 procent højere end den tidligere rekord. Det høje seertal skyldes ifølge TV2s egne oplysninger primært satsningen på golfturneringen US Open samt motorløbet Le Mans.

Netop de to sportstransmissioner bevirkede, at Zulus kommercielle seerandel lørdag og søndag nåede op på knap 14 procent.

Informationschef hos TV2/Danmark, Lasse Bjerre, forklarer fremgangen ved, at de seere som interesserer sig for golf og motorsport har fået en optimal dækning via samspillet mellem Zulu og TV2s hovedkanal. Bjerre siger endvidere, at de to sportsbegivenheder er gode eksempler på, at TV2 kan have glæde af Zulu.

I uge 24 stod TV2 Zulu samlet set for 3,4 procent af tv-seningen i Danmark og havde sædvanen tro den største seertilslutning blandt de 15-40 årige. I denne målgruppe sidder Zulu på 5,5 procent af tv-seningen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også