KMD køber Telia Call Center
I løbet af en måned udskifter KMD alle omstillingsfunktioner i sit centrale kundecenter med Telias nye omstillingsarbejdspladser. Det er resultatet af en samarbejdsaftale mellem Telia og KMD. Udskiftningen betyder hurtigere og nemmere telefonforbindelser mellem kommuner, borgere og KMD - styret direkte fra KMD's KOM-Center.
Ifølge servicechef Jan Christiansen vil aftalen med Telia betyde, at borgere i hele landet i fremtiden får en hurtigere og mere smidig service fra landets kommuner. Nu kan Telia og KMD nemlig tilbyde kommunerne at varetage alle deres omstillings- og servicefunktioner fra ét og samme sted og en udvidet åbningstid i tidsrummet 7-23.
Hidtil har KMD's KOM-Center været baseret på teknologi leverer af TDC. Nu udskiftes samtlige omstillings-arbejdspladser med Telias nye Call Center-løsning. Samtidig leverer Telia både telefoncentraler og software - samt den nødvendige service og ekspertise - der til sammen understøtter telefonomstilling og servicering af KMD's kunder. I fremtiden kan al kommunal telefoni således betjenes fra ét sted.