MediaWatch

Telenor lancerer ung-mobil

OYO-tjenesten kommer med et såkaldt "Big Sim", et sim-kort med dobbelt kapacitet i sms- og nummerhukommelse. Det betyder, at OYO-kunderne kan gemme op til 200 telefonnumre samt op til 30 sms-beskeder.

De unge abonnenter kan selv bestemme, om de vil have regningen sendt eller om de vil købe taletid til deres "mobilos".

Det er muligt at sætte sin egen e-mail-konto op, og fra efteråret kommer OYO-abonnementet desuden med talk-mail, således at brugernes mail-beskeder bliver læst højt for dem.

OYO.no blev oprindeligt lanceret som Telenors web-sted for de unge, men en bruger-undersøgelse har vist interesse for, at telekoncernen lancerede et mobil-abonnement særligt rettet mod unge.

Som OYO skriver i markedsføringen af tjenesten:

"Med mindre du er meget knyttet til din mor... så kan du nu slippe for at have samme mobilabonnement som hende".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs