MSN vil trække kunder fra AOL

MediaWatch

I sidste uge hævede AOL prisen på deres flatrate-internet fra 21.95 dollar til 23.90, hvilket Microsoft nu har i sinde at udnytte. Målet er at lokke kunderne over til MSN, der er USA's andenstørste internet-udbyder - lige efter AOL.

Midlerne er tre gratis måneders Internet, samt at prisen på 21.95 dollar vil være garanteret frem til januar år 2003, skriver Washington Post.

Eksperter mener ikke, at Microsoft ville have været i stand til at gennemføre en sådan priskrig, hvis man ikke havde en kæmpe pengepung i baghånden.

Desuden forventer eksperterne ikke, AOL vil miste mange kunder til konkurrenten. Til gengæld vil det øge tilgangen til MSN, der hermed kan nå målet om en større procentdel af markedet.

Selv om forholdet mellem de to firmaer ikke er det bedste, samarbejder de alligevel på visse andre punkter. AOL bruger nemlig MS Internet Explorer, i deres internetpakker, mens der er AOL software i Microsofts Windows.

AOL har siden 1999 ejet browser-software selskabet Netscape Communications, men fortsatte med at benytte Microsoft's Internet Explorer software i stedet for alternativet Netcape Navigator.

En aftale om at forny den femårige alliance, som har gjort Microsoft's Internet Explorer til default browser i forbindelse med America Onlines tjenester er endnu ikke indgået, oplyser kilder ifølge Reuters.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også