MediaWatch

Carlsberg i krig med norsk pub-ejer

McGlynn driver sportspub i Oslo, hvor han bl.a. serverer Carlsberg og Tuborg øl. I et forsøg på at sikre sig kontrollen over de to domæne-navne trak Carlsberg 15. maj McGlynn i Namsretten i Oslo, skriver digitoday.no.

Carlsberg krævede ret til at nedlægge forbud mod pubejerens brug af domænerne.

Dommeren mente dog ikke, at der var tilstrækkeligt med gode grunde til dette og mente ikke, at Carlsberg har lidt tab eller skade på grund af McGlynns brug af navnene. Carlsberg tabte sagen og måtte betale sagsomkostninger på 23.000 norske kroner.

Carlsberg har dog ikke tænkt sig at give op. Informationschef Margrethe Skov siger til den norske avis, at koncernen har anket kendelsen fra Namsretten til Lagmannsretten.

Til digitoday.no fortæller McGlynn, at han var i kontakt med Carlsbergs repræsentanter i Norge, Ringnes (som markedsfører Carlsberg i Norge) og Hansa-Borg (som markedsfører Tuborg) og fortalte at han ville registrere domænenavnene.

- Det så ikke ud til at interessere dem, siger McGlynn.

Eugene McGlynn oplyser, at han har tænkt sig at give e-mail-adresser med @Carlsberg.no til f.eks. tilhængere af fodboldklubben Liverpool (der har Carlsberg som hovedsponsor), men han har ikke tænkt sig at sælge domænenavnet videre.

Han afviser, at han er domæne-pirat.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs