MediaWatch

IBM med innovativ WorldJam

Arrangementet, der løb over fire dage, samlede næsten hver sjette af IBM's 320.000 ansatte, der kommunikerede gennem chatrum, opslagstavler samt afstemninger.

Formålet med WorldJam var at skabe nye ideer, blandt andet i forbindelse med forbedring af virksomhedens arbejdsformer og muligheder for at holde på ansatte, samt at afprøve mulighederne for at udnytte virksomhedens intranet, skriver Reuters.

Ideen til WorldJam blev skabt i 1998, hvor man gennemførte SummerJam, et lignende event hvor 1.500 ansatte mødtes på nettet. Denne gang ville man afprøve intranettet til det yderste i et forsøg på at nå ud til alle virksomhedens afdelinger i 165 lande verden over.

Det lykkedes, flere tusinde ideer så dagens lys, og en gruppe på 149 ansatte har meldt sig til at prøve at gennemføre en række af de forslag, der blev diskuteret.

Desuden vil firmaet bruge ressourcer på at undersøge, hvilke oplevelser de ansatte har haft med det virtuelle møde, samt at finde ud af hvad der eventuelt kan forbedres.

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs