IBM med innovativ WorldJam

MediaWatch

Arrangementet, der løb over fire dage, samlede næsten hver sjette af IBM's 320.000 ansatte, der kommunikerede gennem chatrum, opslagstavler samt afstemninger.

Formålet med WorldJam var at skabe nye ideer, blandt andet i forbindelse med forbedring af virksomhedens arbejdsformer og muligheder for at holde på ansatte, samt at afprøve mulighederne for at udnytte virksomhedens intranet, skriver Reuters.

Ideen til WorldJam blev skabt i 1998, hvor man gennemførte SummerJam, et lignende event hvor 1.500 ansatte mødtes på nettet. Denne gang ville man afprøve intranettet til det yderste i et forsøg på at nå ud til alle virksomhedens afdelinger i 165 lande verden over.

Det lykkedes, flere tusinde ideer så dagens lys, og en gruppe på 149 ansatte har meldt sig til at prøve at gennemføre en række af de forslag, der blev diskuteret.

Desuden vil firmaet bruge ressourcer på at undersøge, hvilke oplevelser de ansatte har haft med det virtuelle møde, samt at finde ud af hvad der eventuelt kan forbedres.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også