MediaWatch

Tre mobiler for én krone

Tilbuddet gælder, hvis kunden tegner et samtidigt abonnement hos Telia for 24 måneder, og det turde være noget nær verdensrekord i subventionering af mobiltelefoner, skriver Eko24.

Salget af mobiltelefoner i Sverige droppede voldsomt i april. Samtidig blev første kvartal det svageste i mange år med en stagnerende abonnenttilvækst.

- Det er ikke et sundt marked, siger Anders Maazon, direktør hos konkurrenten GEAB.

Han mener, at mobilmarkedet er præget af desperation, og at operatørerne lancerer de vilde tilbud for at holde volumen på antallet af solgte telefoner oppe.

I stedet burde mobiloperatørerne halvere deres priser på wap, således at det mobile internet kunne få mulighed for at tage fart, mener Anders Maazon.

Også Sara Kullgren, chef for Nokia Mobile Phones i Skandinavien, mener, at prissænkninger er vejen frem, hvis dødvandet på mobilområdet skal brydes.

Også organisationen Mobiltelebranschen mærker til den dystre stemning på mobilområdet. Men der er meget psykologi i det her, siger Bengt Ernstsson fra mobilbranche-foreningen, der mener, at det er for tidligt at male fanden på væggen.

De fleste analytikere har dog nedskrevet deres forventninger til verdensmarkedet. I Finland gik markedet i april tilbage med 28 procent i forhold til samme måned året før.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs