MediaWatch

Jubii Nation klar til september

Akkurat som det lykkedes Jubii at blive danskernes foretrukne horisontale portal, satser pionervirksomheden nu på at blive først med gebyrbelagte tjeneste, som vel og mærke accepteres af store målgrupper.

Nøglen til succes er et foreløbig hemmeligholdt koncept i stil med Club TV2 Lorry, der præsenteres 1. september 2001. Under Reboot-festivalen havde direktør Martin Thorborg mere end travlt med at demonstrere den kommende Jubii-brugergrænseflade, der gør det muligt med drag-and-drop funktioner at kreere sin helt egen, personlige opsætning. Blandt andet kommer der en særlig "grabber"-funktion, hvor man kan køre præcis de online-nyheder man ønsker at have poppende op på skærmen.

Jubii-direktørerne Martin Thorborg og Henrik Sørensen var tilbageholdende med at udtale sig om samarbejdsaftaler med teleoperatører. Hvor førstnævnte nævnte Jubii's samarbejde med TDC omkring en hidtil tilbageholdt ny version af Selector settop-boksen, mente sidstnævnte, at UMTS-auktionen for en tid gør det mobile Internet uinteressant.

Henrik Sørensen hilser i øvrigt Terra-Lycos eventuelle overtagelse af Lycos Europe velkommen. Det har hele tiden ligget i opdelingen, at de en dag skulle fusioneres. Lycos Europe er moderselskab for Jubii.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs