MediaWatch

Større potentiale for m- end e-handel

Undersøgelsen, der er lavet af det britiske markedsanalyseinstitut MORI, viser, at otte gange så mange brugere er villige til at bruge deres mobiltelefoner til m-handel sammenlignet med dem, der er villige til at købe produkter via e-handel på Internettet.

Undersøgelsen viser også, at næsten 90 procent af de mobilkunder, der erklærer sig interesserede i m-handel, også er villige til at betale ekstra for tjenesterne. Endelig viser undersøgelsen at brugerne opfatter m-handel som komplementær til andre former for "fjernhandel" som f.eks. e-handel.

Undersøgelsen løb fra oktober sidste år til januar i år og omfattede seks markeder, Storbritannien, Sydkorea, Italien, USA, Brasilien og Finland.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs