Større potentiale for m- end e-handel

MediaWatch

Undersøgelsen, der er lavet af det britiske markedsanalyseinstitut MORI, viser, at otte gange så mange brugere er villige til at bruge deres mobiltelefoner til m-handel sammenlignet med dem, der er villige til at købe produkter via e-handel på Internettet.

Undersøgelsen viser også, at næsten 90 procent af de mobilkunder, der erklærer sig interesserede i m-handel, også er villige til at betale ekstra for tjenesterne. Endelig viser undersøgelsen at brugerne opfatter m-handel som komplementær til andre former for "fjernhandel" som f.eks. e-handel.

Undersøgelsen løb fra oktober sidste år til januar i år og omfattede seks markeder, Storbritannien, Sydkorea, Italien, USA, Brasilien og Finland.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også